Odklon kol je prvni ze tri zakladnich parametru geometrie zaveseni. Pri jizde primo rovne, at uz pri akceleraci nebo brzdeni je nejvhodnejsi (pro maximalni adhezi), aby povrch pneumatik dolehal na vozovku stejnomerne po cele sirce pneumatiky – tzn.kolo by melo s vozovkou svirat prave pravy uhel. To vsak plati pouze pro podelne zatizeni pneumatik. Pro lateralni sily – pricne (zataceni) plati jine zakonitosti. Obecne plati, ze pneumatika vykazuje nejvyssi pritlak pro lateralni zatizeni pro sklonu k vozovce o pul stupne. Toto je cislo zjistene experimentalnim merenim realnych pneumatik. Pokud bude pneumatika priklonena mene nez 0.5 stupne, nebo bude zcela odklonena smerem ven ze zatacky, dojde k extremni ztrate prilnavosti a zvysenemu poskozovan i vnejsi casti behounu. Pokud bude pneumatika priklonena vice nez je idealni sklon pul stupne, dojde k vyssimu zahrivani vnitrni casti pneumatiky, ale prilnavost zustane velmi dobra. Proc se tim vubec clanek zabyva: Diky pricnym pretizenim v zatacce pracuje zaveseni vozu tak, ze se cele sasi nakloni na jednu stranu. O tento uhel, o ktery se naklopi vuz, se naklopi take pneumatiky. Tento efekt by bez nastaveneho priklonu zpusoboval prave vyse popsanou extremni ztratu prilnavosti. Proto se mu predchazi priklonenim pneumatik. V praxi nastavovani vozu lze rici, ze neni mozne nastavit vuz pro cely okruh tak, aby v kazde zatacce mely pneumatiky vuci vozovce idealni uhel (bez aktivni kontroly zaveseni – napriklad pomoci hydraulickych systemu). Proto se vozy nastavujou tak, aby maximalni uhel nakloneni sasi nikdy neprekrocil priklon pneumatiky. Priklon X Odklon: Polozka geometrie se nazyva odklon, ovsem u zavodnich vozu se nastavuje do zapornych uhlu. Proto je v clanku pouzit termin priklon - u zavodniho vozu jsou kola vrchni casti prikloneny smerem k sobe. U prednich pneumatik se nastavuje obycejne vyssi priklon nez u zadnich. Je to z toho duvodu, ze je casto potreba zatocit pri brzdeni, v takovou chvili pusobi na sasi sila podelna i pricna a cele sasi se nahne podle diametraly na vnejsi predni kolo. Pro tento efekt je nutne, aby byl priklon kola byl o neco vetsi, nez-li u kol zadnich.