Rally Monte Carlo 2015

08.02.2015 21:28

Po dvou měsících svrbění v rukách je čekání konečně u konce. Čest zahájit ročník 2015 šampionátu OLD RALLY dostalo již tradičně Monacké knížectví, konkrétně tratě v okolí Cote d'Azur, kde pořadatelé připravili tradičních 12 rychlostních zkoušek o celkové délce 87,7 kilometrů. Itinerář si vyzvedlo celkem 49 posádek, na které čekaly malebné, sněhem a ledem pokryté tratě včetně závěrečné noční sekce.

Úvodní trojice rychlostních zkoušek o celkové délce 18 kilometrů nejlépe sedla Martinu Kožíškovi s vozem Ford Escort WRC, kterému však pomohlo zaváhání švédského soutěžáka Micael Erikssona s vozem Toyota Corolla WRC z třetího měřeného úseku. Doposud vedoucí Eriksson totiž opřel svůj vůz o plot, což mělo za následek zhasnutí motoru jeho Corolly. Přesto ztratil jen 8 sekund a dokončil úvodní sekci eRZet na třetím místě jen 5,32 sekund za vedoucím Kožíškem. Mezi tuto dvojici se vklínil Dalibor Rafaj se Subaru Impreza 555, který na čelo ztrácel pouhé 0,59 sekundy.

Nejrychlejším zástupcem 2WD byl po úvodní sekci Tomáš Adam s vozem Lada Samara, který se mohl radovat z náskoku necelých 7,5 sekund na Michala Slaného s vozem Peugeot 105 Rallye. Za touto dvojicí se na průběžném třetím místě držel se ztrátou necelých 25 sekund Michal Krpelán s vozem Renault 5 Turbo.

Druhá trojice rychlostních zkoušek svou celkovou délkou téměř kopírovala tu úvodní s rozdílem pouhých 0,1 kilometrů ve prospěch úvodní sekce. V nich si i nadále vedení v soutěži udržel Kožíšek, ale Eriksson se jen tak snadno nevzdával. Rozdíl mezi nejrychlejší dvojicí činil 4,11 sekundy. Na třetí místo se probojoval úřadující šampion OLD RALLY Jernej Feltrin s vozem Škoda Octavia WRC, který na čelo soutěže ztrácel 8,77 sekundy.

Ve 2WD se do čela dostal Michal Slaný, který se nyní těšil z pohodlného náskoku 41 sekund na Michala Krpelána. K zisku průběžného prvního místa mu však pomohla zejména havárie jeho soupeře Tomáše Adama, který následně ze soutěže odstoupil. Na třetí místo se tak dostal Míra Krejčí s vozem Peugeot 105 Rallye, který ztrácel dalších 23,5 sekundy na Krpelána.

Po dopoledním servisu na jezdce čekalo velmi náročných 26,5 měřených kilometrů, které značně zamíchali průběžným pořadím. Do čela soutěže se totiž probojoval Micael Eriksson, který se nyní radoval z náskoku 3,99 sekundy na Jerneje Feltrina. Doposud vedoucí Kožíšek ztratil cenné sekundy zejména v úvodu sedmé rychlostní zkoušky, kde nemohl najít správný rytmus do zatáček a ztratil tak cenných 12 sekund. Další ztráta pak přišla v deváté rychlostní zkoušce, kde ztratil dalších 7,88 sekundy na čelo a sekci dokončil na třetím místě průběžného pořadí se ztrátou 13,58 sekund na čelo soutěže.

V čele 2WD i nadále zůstával Michal Slaný, jehož náskok na Krpelána se snížil na necelých 30 sekund. Největší ztrátu přitom zaznamenal v deváté rychlostní zkoušce, kde se jeho sopupěři podařilo smazat celých 7 sekund z náskoku. Třetí místo i nadále držel Míra Krejčí se ztrátou 40,86 sekund.

Na závěr čekala jezdce noční sekce, která měřila 25,3 kilometrů. Diváci byly i tentokrát svědky těsného boje Erikssona s Feltrinem, kde měl mírně navrch švédský soutěžák. Nakonec se však souboj rozhodl až v samém závěru soutěže, kdy slovinský jezdec havaroval a ztratil 50,13 sekund! Prvním jménem v listině výherců v sezóně 2015 se tak stal Micael Eriksson, který zvítězil s náskokem 50,23 sekundy na Martina Kožíška. Jernej Feltrin i přes chybu ve dvanácté rychlostní zkoušce udržel pódiové umístění, když na vítěze ztratil celkem 1 minutu a 65 setin sekundy.

Zajímavé rozuzlení měl boj o pódium ve 2WD. Nejprve v 10 rychlostní zkoušce odstoupil po havárii Michal Slaný, na čež jej o dvě rychlostní zkoušky napodobil i Michal Krpelán. Vítězství tak spadlo do klína Mírovi Krejčímu, kterého na pódiu doplnil Josef Tomeček s Renaultem 5GT Turbo, který soutěž dokončil se ztrátou 2 muinuty a 14 sekund na vítěze a Luboš Lahola s Peugeotem 106 Rallye se ztrátou dalších 43,76 sekund.

 

Úvodní soutěž OLD RALLY 2015 nakonec dokončilo 26 posádek. Příští zastávkou bude Swedish Rally, kde na jezdce čeká celkem 78 ostrých kilometrů. Podaří se Erikssovi vyhrát i na domácí půdě? 

Autor článku: Jiří Holeček