Rally of Greece 2014

09.05.2014 17:32

Dalším v pořadí již čtvrtým podnikem se OLD RALLY 2014 přesunul na jih Balkánského poloostrova, konkrétně do Řecka, kde na jezdce čekala další porce náročné šotoliny. Celkem 52 startujících posádek se pokusilo zabojovat o body, stačilo zajet 97,3 měřených kilometrů rychleji, než jejich soupeři. Pojďme se poohlédnout, jak tato bitva o dvanácti dějství probíhala.

Hned první sekce nabídla ohromnou porci téměř třiceti kilometrů, konkrétně 29,6 ostrých kilometrů a nebylo žádným překvapením, že je opět zvládl nejrychleji suverén letošní sezóny Jernej Feltrin se svojí oblíbenou Škodou Octavia WRC. Během těchto prvních tří eRZet se mu podařilo najat náskok 53 sekund a 45 setin na druhého Juana Marzou, který vyměnil své tradiční Mitsubishi Lancer EVO 6,5 za vůz Škoda Octavia WRC. Třetí nejrychlejší čtyřkolkou byl Evgenyi Panyushkin s vozem Lancia Delta, který na Marzou ztrácel více jak 10 sekund. Na třetím místě průběžného pořadí se pohyboval se ztrátou 6 sekund a 35 desetin Tommie Lindberg s Peugeotem 306 Maxi EVO 2, který byl zároveň vedoucím jezdcem poháru 2WD. Na druhém místě dvojkolek byl až na 24. místě klasifikovaný Dmitriy Rylov s Peugeotem 106 Rallye, který na Lindberga ztrácel téměř 2,5 minuty! Ten si ale musel hlídat záda, jelikož jen 1 sekundu a 53 setin za ním byl Martin Zbořil s totožnou technikou.

Druhá sekce byla se svými 19,2 ostrými kilometry výrazně kratší, ale ani to nezabránilo Feltrinovi navýšit svůj náskok na 1 minutu 11 sekund a 41 setin. Druhý i nadále zůstával Marzoa před Panyuskinem, na kterého měl nyní náskok téměř 23 sekund. V čele 2WD i nadále zůstal Lindberg, který se v celkovém pořadí propadl na 7. pozici, přesto měl gigantický náskok 3 minut a 9 sekund na nového pronásledovatele, kterým byl Iliya Artemiev s vozem Peugeot 205 GTi. Na třetí místo se propadl Rylov, který na Artemieva ztrácel 6 sekund a 17 desetin.

Po polední pauze čekala na zbytek startovního pole čítající nyní 34 vozů další vytrvalostní sekce o celkové délce 29,2 kilometrů. Ani zde nenechal Feltrin nikoho na pochybách, že si jede pro další suverénní vítězství, když svůj náskok na Marzou navýšil na 1 minutu 53 sekund a 20 setin. Na třetí místo se dnes poprvé probojoval Vladimír Kubíni s další Octavií WRC, jehož ztráta na druhé místo činila 37 sekund a 28 setin. Ve 2WD odstoupil ze slibně vypadajícím náskoku z čela Tommie Lindberg, který v 8. rychlostní zkoušce havaroval. Samotná třetí sekce pořadím ve 2WD značně zamíchala a jedinou konstantou tak zůstal Dmitriy Rilov na druhém místě. Do čela se nyní dostal Tomáš Adam s vozem Lada Samara 1600, který měl na Rylova náskok 33 sekund a 47 setin. Na třetí místo se naopak propracoval Michal Slaný se ztrátou více 1 minuta a 42 sekund.

Poslední sekce měřící 19,3 ostrých kilometrů jen potvrdila suverenitu Jerneje Feltrina, který zvítězil ve všech rychlostních zkouškách soutěže a v letošním ročníku zatím nenašel přemožitele! Druhý Juan Marzoa musel nakonec snést ztrátu 2 minut a 13 sekund. Třetí místo udržel Vladimír Kubíni, který na druhé místo ztratil 46 sekund a 63 setin. Ve 2WD si pro druhé vítězství v řadě dojel Tomáš Adam, který je zatím jediným zástupcem 2WD, který si odvezl body ze všech 4 letošních podniků. Na druhém místě skončil se ztrátou 2 minut a 18 sekund Dmitriy Rylov a na třetí místo se v samém závěru soutěže probojoval Martin Zbořil s Peugeotem 106 Rallye, který na druhé místo nakonec ztratil 43 sekund a 45 setin. Cíl soutěže nakonec spatřilo rovných 20 posádek.

Průběžnému pořadí 4WD nadále vévodí Jernej Feltrin s maximálním počtem dosažitelných bodů. Druhé místo s celkovým počtem 56 bodů udržel Juan Marzoa, který tak o 20 bodů poodskočil třetímu Tonymu Maryskovi, který v Řecku havaroval již během druhé rychlostní zkoušky. Ve 2WD zůstal v čele s 80 body Tomáš Adam, který navýšil díky absenci Jirky Ellschlagera svůj náskok o 30 bodů. Třetí místo s celkovým počtem 42 bodů obhájil Michal Slaný.

O další soutěž, která je prvním plnohodnotným asfaltem, se postarají pořadatelé ve Francii, kde na jezdce čeká tradičních 12 rychlostních zkoušek o celkové délce 101,9 kilometrů.

Autor článku: Jiří Holeček