Swedish Rally 2015

13.03.2015 23:44

Druhou zastávkou letošní sezóny OLD RALLY 2015 bylo již tradičně zasněžené Švédsko. Na 40 startujících posádek čekal velice rychlý profil tratě, konkrétně rovných 78 měřených kilometrů. Itinerář pro svou domácí soutěž si bohužel nevyzvedl lídr průběžného pořadí Micael Eriksson, čímž se největším favoritem na vítězství stal Jernej Feltrin. Ale i tento slovinský soutěžák dokáže chybovat, jak nám ukázal při Rallye Monte Carlo. Pojďme se tedy poohlédnout za průběhem soutěže.

Úvodní trojice rychlostních zkoušek čítala pouhých 15,7 kilometrů, což měla na vědomí zejména stadionová superspeciálka v Karlstadtu. Nebylo ani žádným překvapením, že nejrychlejší posádkou úvodní sekce byla ta ve voze Škoda Octavia WRC s Jernejem Feltrinem za volantem. Jeho náskok na Martina Kožíška s Fordem Escortem WRC činila 21,67 sekund. Na třetím místě byl klasifikován Mario Dubovan s Peugeotem 206 WRC.

Že sníh a led sedí nejlépe vozům s pohonem 4x4 dokazuje i fakt, že nejrychlejším zástupcem 2WD byl až na 25. místě jedoucí Jan Krygler s Fordem Escortem druhé generace následovaný Tomášem Adamem s vozem Lada Samara, který měl ztrátu pouhých 0,48 sekundy. Třetí místo držel Mirek Slaný s vozem Peugeot 306 Maxi Evo 2, který ztrácel dalších 13,62 sekund.

Následující trojice rychlostních zkoušek o celkové délce 21,7 kilometrů byla jednoznačně v režii Jerneje Feltrina, který poodskočil Martinu Kožíškovi na rozdíl 1 minuty a 6 setin sekundy. Velký propad zaznamenal Mario Dubovan, který se propadl až na šesté místo. Jeho místo na pomyslných stupních vítězů tak připadlo Petru Smirnoffovi s vozem Škoda Octavia WRC. Ukrajinský jezdec ztrácel na druhé místo Kožíška nezanedbatelných 38,93 sekundy.

Ve 2WD se pořadí značně zamíchalo. Do čela se probojoval Tomáš Adam, který za sebou nechal dokonce tři vozy specifikace WRC a dva vozy specifikace A8. Slovenský jezdec se nyní těšil náskoku 1 minuty 13 sekund a 22 setin na druhého Míru Krejčího s vozem Peugeot 106 Rallye A5. Třetí místo se ztrátou 17,88 sekund držel i nadále Mirek Slaný.

Třetí sekce o celkové délce 22,4 měřených kilometrů nepřinesla žádnou změnu. I nadále vedl Jernej Feltrin, který navýšil svůj náskok na hodnotu 1 minuta 22 sekund a 29 setin na druhého Martina Kožíška. Na třetím místě se ztrátou další 1 minuty 3 sekund a 56 setin se i nadále držel Petr Smirnoff, na kterého však nebezpečně dotíral se ztrátou pouhé 2,25 sekundy Vladimír Kubíni s vozem Škoda Octavia WRC.

Ve 2WD byl i nadále v čele Tomáš Adam, kterému se opět měnil soupeř na druhé pozici. Tentokrát se těšil z náskoku 2 minut 7 sekund a 46 setin na Mirka Slaného, který tak povyskočil o jednu pozici výše. Na průběžné stupně vítězů se tak vrátil Jan Krygler, který na stříbrnou pozici ztrácel 21,67 sekund.

Závěrečná sekce o celkové délce 18,2 kilometrů žádné změny na čele nepřinesla. Z prvního letošního vítězství se mohl radovat zaslouženě Jernej Feltrin, který ovládl všech 12 rychlostních zkoušek a zvítězil naprosto dominantním způsobem. Druhý Martin Kožíšek se musel spokojit se ztrátou 1 minuty 39 sekund a 62 setin. Třetí místo nakonec uhájil Petr Smirnoff, který sice na druhé místo ztratil další 1 minutu 16 sekund a 59 setin, ale pódium uhájil o pouhých 5,63 sekundy před Vladimírem Kubínim.

 

Drama ve 2WD nakonec opanoval Jan Krygler, který využil zejména chyb svých soupeřů z 10 a 11 rychlostní zkoušky. V cíli se mohl těšit z náskoku 15,49 sekund na Tomáše Adama. Tuto dvojici doplnil na stupních vítězů ještě Mira Krejčí, který na stříbro ztratil 14,81 sekundy.
Náročnou severskou soutěž nakonec dokončilo nadpolovičních 25 posádek. Další soutěží se přesouváme na Pyrenejský poloostrov, konkrétně do Portugalska, kde si pro nás pořadatelé připravili 91,6 ostrých kilometrů.

Autor článku: Jiří Holeček