Rallye Monte Carlo 2016

07.02.2016 18:04

Po dvou měsíčním čekání a testování je čekání u svého konce a je tu první závod sezony OLD RALLY 2016 a tím nemůže být nic jiného než tradiční Monacké knížectví.
Pořadatelé si pro nás připravily novinky do nové OLD RALLY 2016 v podobě dvou hodnocených skupin a to na skupinu B - H/B; skupinu A  H/A + H/2 + H/4. Závod začíná registrací,přejímkou vozů a poté se již odstartuje do samotné dvouetapové soutěže,kde na nás čeká 2 x 12 RZ, servis po každých 4 RZ o délce 60 minut.
 
 Tak se pojďme podívat co si pro posádky pořadatelé připravily.Na RALLYE Monte Carlo v okolí Cote d`Azur na posádky čeká 24 rychlostních zkoušek o celkové délce 181,6 kilometrů, kde na posádky čekají v malebné krajině,sněhem a ledem pokryté tratě .Startovní listina čítá 73 jezdců ale itineráře si vyzvedlo pouze 39 posádek,což je oproti startovní listině polovina posádek.
 
Úvodní čtveřici rychlostních zkoušek první etapy s počtem 29,4 kilometrů ve skupině B nejlépe zvládl Vladimír Masaryk s Audi S1,na druhém místě Vladimír Kubíni též na Audi S1, ztrácí 1.01 sekund,třetí je Libor Tomeček také na Audi S1 a na prvního Masaryka  ztrácí již 5.52 sekund.
 
Ve skupině A je na tom zatím nejlépe Michael Eriksson s Lancií GrpA,na druhém místě je Walkowski Michal s Lancií GrpA s 17,89 sekundovou ztrátou na prvního Erikssona,¨na třetím místě je Chirokov Vladimír téže s Lancií GrpA s 33,14 sekundovou ztrátou na prvního.Michal Slaný ve skupině A jede jako jediný skupinu H/2 a vede si velmi dobře s Cupovým VW Beetle a poráží papírově silnější auta konzistentní jízdou a i přes nějaké problémy na rychlostních zkouškách mu patří prozatímní sedmé místo ve skupině A.Zdenek Klíma sedlá Porsche 911 Grp4 a jede zatím velmi dobře a patří mu prozatím osmé místo ve skupině A.
 
Po osmy rychlostních zkouškách s počtem 31,2 kilometrů ve skupině B je na tom nejlépe Libor Tomeček na Audi S1,druhý je Karel Schamberger s Audi S1 se ztrátou 23,37 sekund a na třetí místo se dostal Karel Schamberger st. také s Audi S1 již ztrácí na prvního Tomečka 1:39,20.Vladimír Masaryk a jeho komentář k problémům a odstoupením na 7 RZ -nebudu jezdit závody se Semetínem,Peklem a Šumburkem ,¨byl to trapas ta jízda....zbytek spokojenost.Vladimír Kubíni nám odpadl na 8 RZ kvůli technickým problémům.Tady je Kubíniho komentář-Tak se chci rozjet a nic takže jsme musely do servisu na laně a mechanici přišly na to,že je závada na převodovce,takže ji musely vyměnit a můžeme pokračovat ve druhé etapě od 13 RZ.Další kdo měl problémy je Míra Krejčí na Audi Quattro,který se zahrabal do příkopu a bohužel mu musely přispěchat na pomoc diváci a nabral ztrátu a propadl se pořadím dolu.Mirek Slaný se zas přetahuje o sekundy s Vlastou Válkem a tady je Mirkův komentář- Vlasta pěkně zatáhl-u nás 2x krize jak hovado...po kontaktu se svodidly se brzdilo i šňupákem...zajímavé přirovnání. 
 
Ve skupině A je na prvním místě stále Michael Eriksson s Lancií a třetí absolutně s 1:03.97,druhý je dále Walkowski Michal s Lancií se ztrátou 38.59 sekund,třetí je nadále Chirokov Vladimír také s Lancií se ztrátou 50,50 sekund na Erikssona. Teď se opět podíváme jak si vede Michal Slaný s jeho VW H/2 a je stále na pěkném sedmém místě jen tak dál.Zdenek Klíma odstoupil ze soutěže a tím jeho snažení skončilo a v H/4 jede nejlépe Mydliar Jozef s Fiat 131 Abarth na 9 místě.
 
Po dvanácti rychlostních zkouškách na konci první etapy soutěže vede ve skupině B nadále Libor Tomeček s Audi S1,který si jede svou vlastní soutěž s již velmi velkým náskokem 2:18.93.Na druhé místo po problémech ostatních jezdců se dostal i přes to,že není spokojen se svým výkonem  Míra Krejčí s Audi Quattro se ztrátou 4:33.77,třetí se najednou ocitl Martin Provil s Lancií S4 se ztrátou 11:48.42 na prvního Tomečka. Čtvrtý je po havárii na 10 RZ  Karel Schamberger,který trefil patník o který zničil totálně svou Audi S1 a ztráta je hrozivá 15:24,70.Karel Schamberger starší musel odstoupit po nárazu bokem a vypověděl mu motor a elektrický systém.
 
Ve skupině A se po dvanácti rychlostních zkouškách změnilo na konci první etapy pořadí a nyní ji vévodí Walkowski Michal z Polska s Lancií Deltou a náskokem  6.97 sekund,druhý je po lehčím zaváhání Michael Eriksson také s Lancií Deltou a třetí je stále Chirokov Vladimír s Lancií Deltou se ztrátou 20.30 sekund.Michal Slaný s VW 1302 S se neuvěřitelně posouvá i přes malý výkon svého vozu dopředu a je již na pátém místě.Mydliar Jozef  s Fiatem 131 musel odstoupit po kontaktu s patníkem na 12 RZ a Kubicki Pawel s FSO Polonez Grp4 se tím pádem posunul na sedmé místo.
 
Po šestnácti rychlostních zkouškách druhé etapy je na tom ve skupině B i absolutně nejlépe stále Libor Tomeček i když si stěžuje na špatnou úpravu nastavení svého vozu ale i tak vede s náskokem před zbytkem startovního pole s 2:43,57, na druhém místě je Míra Krejčí ,v absolutním pořadí se propadl na šesté místo a na třetí místo se posunul Karel Schamberger se ztrátou 16:30,27,který odsunul Martina Provila  na Lancií S4 se ztrátou 22:54.68.
 
Ve skupině A se po šestnácti rychlostních zkouškách drží na prvním místě Walkowski Michal s Lancií,na druhé místo se dostal Vlasta Válek s Audi 200 Quattro s 3:46,54,když Michael Eriksson  musel na 16 RZ odstoupit po technický problémech s těsněním hlavy a elektrického systému.Ale je klasifikován v rámci SuperRally na konci závodu.                         Michal Slaný se po chybách soupeřů i ze skupiny B posunul na prozatímní čtvrté místo a absolutní páté místo s VW 1302 S, což je úctyhodný výkon!!! 
Chirokov Vladimír a Kubicki Pawel musely odstoupit na 14 RZ pro havárii. Ale jsou klasifikováni v rámci SuperRally na konci závodu.                                                                                                                                                                                                     
Po dvaceti rychlostních zkouškách ve skupině B navyšuje náskok neuvěřitelných 3:26,17 Libor Tomeček na Audi S1,druhé místo spadlo do klína Karlu Schambergerovi,díky havárii Míry Krejčího  hned na 17RZ a nabral tak 20minutovou penalizaci.Po technických problémech a na 19RZ vyjetí z meze a pomoc diváků  a 20RZ 2x bouda a  Audi S1 doznala další šrámy tak i přesto je Vladimír Kubíni na třetím místě a ztrácí 26:06,38 na prvního Tomečka.Karel Schamberger St.se stále trápí se svým vozem a nakonec musel pro havárii odstoupit.Díky SR je ale klasifikován.
 
Ve skupině A stále vede Walkowski Michal a teď se podržte nenápadný VW Beetle s Michalem Slaným za volantem je již neuvěřitelně druhý což čekal asi málo kdo a navíc je absolutně na třetím místě tak to teda musíte všichni smeknout před takovým výkonem!!!! Josef Tomeček se dostal se svoji Lancií na pěkné třetí místo se ztrátou 14:52.38.Za nim s 2 minutovou ztrátou je na čtvrtém místě Jan Mazanec s Mazdou 323 Turbo.Dále Mydliar Jozef se také posunul o pár pozic dopředu.
 
A jsme ve finále,kde zvítězil po perfektním výkonu Libor Tomeček jak ve skupině B tak absolutně,takže velká gratulace.Druhý je ve skupině a třetí absolutně skončil Karel Schamberger a třetí ve skupině a osmý absolutně skončil Vladimír Kubíni a  čtvrtý ve skupině a desátý absolutně je Vele Mirek, Míra Krejčí po velkých problémech a díky SR je klasifikován na pěkném pátém místě.
 
První ve skupině A je Walkowski Michal a druhý absolutně také gratulace.Na druhém místě ve skupině a čtvrtý absolutně i když ho před cílem ještě z třetího místa v absolutním pořadí sesadil stájový kolega Karel Schamberger na to,že Michal Slaný jel proti papírově silnějším vozům je to  mega velký výkon,takže velký aplaus dámy a pánové pro Michala Slaného,který je  také znám jako BANÁN je se svým VW 1302 S na cílové rampě plný úsměvů.Na pěkném třetím místo ve skupině a pátý absolutně je Josef Tomeček s Lancii,takže také aplaus.Po velkých problémech je v cíli Mazanec Jan s Mazdou 323 na čtvrtém místě.A na pátém místě je Mydliar Jozef s Fiatem.
 
Monte Carlo v rámci OLD RALLY 2016 nakonec dokončilo 29 posádek, i přes hodně penalizací a časové ztráty v cíly závodu.Příští zastávkou bude Swedish Rally,kde na jezdce čeká celkem ostrých 180,2 kilometrů.
 
Autor článku:Tomáš Martinek