Řada lidí se domnívá, že předepnutím pružiny zároveň „přitvrdí“ nebo „změkčí“ nastavení vozu. Tato domněnka je ale mylná. Změní se pouze světlá výška vozidla a poměr mezi statickým propérováním (a) a využitelnou délkou pro stlačenítlumiče (b) - viz. obr. 2 

Poz. I.: Tlumič při maximálním vyvěšení (vozidlo ve vzduchu) 

Poz. II: Tlumič po postavení vozu na kola v klidu (bez působení dynamických sil) 

a – statické propérování

 

b – délka pro stlačení

 

c – celkový zdvih tlumiče 

Poz. III: Tlumič při maximálním stlačení (např. po skoku) Např. při předepnutí pružiny o 10 mm dojde ke zvýšení vozu o tuto hodnotu a zároveň se o stejnou hodnotu zkrátí statické propérování a prodlouží využitelná délka pro stlačení tlumiče.