Rally Australia 2013

21.07.2013 22:05


 

Aktuální sezóna Old Rally se nám přehoupla do své druhé půle a posádky čekal náročný přesun do oblasti jihozápadního Pacifiku, konkrétně do Austrálie, kde se odehrál v pořadí již šestý podnik Old Rally 2013. Na start 101,5 km dlouhé soutěže se postravilo celkem 44 posádek a opět nechyběla zahraniční účast, která tentokrát čítala 11 posádek, které ovšem jeli opět mimo bodované pořadí.

Úvodní dopolední sekce skládající se z 3 rychlostních zkoušek o celkové délce 25,7 ukázala, že se bude jednat o velmi náročnou soutěž, kde je ještě větší potřeba znát své hranice. Samotnou úvodní eRZetu nedokončilo hned 8 jezdců mezi které se zařadil i velmi zkušený Evgenyi Panyushkin či Jan Brablec. Podobná situace se opakovala i na další eRZetě, které padlo za oběť dalších 5 jezdců a aby toho nebylo málo, tak první servisní zóny se nedočkalo dalších 7 jezdců. Suma sumárum, téměř polovina startovního pole vypadla v úvodní sekci 3 eRZet. Tu jasně opanoval ruský jezdec Jernej Feltrin s vozem Škoda Octavia WRC, jehož náskok před druhým Vladimírem Kubinim s Mitsubishi Lancer EVO 6 činil více jak 50 sekund! Kubinimu na záda dýchal Lukáš Zbranek s Mitsubishi Lancer EVO 6,5, který byl ještě v druhé eRZetě 3 sekundy před Kubinim. V hodnocení 2WD se v čele držel Míra Vojcek na voze Renault 5 GT Turbo s náskokem 13ti sekund před Tomášem Adamem s totožnou technikou a 1 minuty a 4 sekund před Tomášem Drbalem s Peugeotem 306 Maxi Evo 2.

V druhé dopolední sekci dlouhé 27,7 km se nikomu nepodařilo se ani přiblížit pekelnému tempu Feltrina, který svůj náskok navýšil na 1 minutu a 55 sekund! Divákům u trati tak zůstala „pouze“přetahovaná o druhé místo mezi Kubinim a Zbrankem, která lépe vyšla pro druhého jmenovaného. Před dopoledním servisem byl jejich rozdíl pohé 1,4 sekundy. Ve 2WD se ale čelo souztěže měnilo. Hned v úvodu sekce chyboval Míra Vojcek, který se tak musel spolehnout na pomoc diváků. Na svého rivala Tomáše Adama touto chybou ztratil 1 minutu a 2 sekundy a musel tak ztahovat téměř 50 sekundové manko, z kterého v následujících dvou eRZetách ukrojil 15 sekund. Na třetí místo se dostal Lukáš Kolar s Peugeotem 106 skupiny A5, když Tomáš Drbal neodhadl obávaný skok na Mineshaftu a ztratil propastných 40 sekund. Co se týče odstoupení, jezdci už se víceméně poučili a odstoupili pouze 3 jezdci.

Po polední přestávce čekalo na jezdce 24,3 ostrých kilometrů, ale ani v té se nikomu nepodařilo najít recept na Feltrina, který porážel zbytek startovního pole rozdílem třídy. Druhý Vladimír Kubini opět velmi těsně vyhrál přetahovanou se Zbrankem o pouhých 0,66 sekundy! Na ruského jezdce ale ztrácel propastné 2 minuty a 45 sekund. Jinačí situace se odehrávala ve 2WD, kde se do čela dostal opět Míra Vojcek. Nebylo to ale tím, že by byl výrazně rychlejší, jak Tomáš Adam, spíše mu pomohla chyba tohoto slovenského jezdce, který se stal jedním ze 4 jezdců, kteří v této trojici eRZet odstoupili. Na druhé místo se tak dostal se ztrátou 58 sekund Anton Sabados s Peugeotem 205 GTi, který o 23 sekund porazil Lukáše Kolara.

Poslední sekce nabídla 23,8 kilometrů do kterých nastoupilo zbývajících 17 posádek s cílem neudělat žádnou chybu. O vítězství Feltrina již nebylo pochyb, to by musel ruský jezdec udělat nějakou chybu. Naneštěstí pro soupeře se tomu tak nestalo a po 101,5 ostrých kilometrech proťal cíl s náskokem 3 a půl minuty před Vladimírem Kubinim, kterému se podařilo odrazit útoky Lukáše Zbranka. Čtvrtý a celkově třetí v bodovaném hodnocení dokončil Tony Marysko s Mitsubishi Lancer EVO 6,5. Ve 2WD kontroloval Míra Vojcek situaci a dojel si pro zasloužené vítězství před Antonem Sabadosem a Lukášem Kolarem.

V celkovém hodnocení získal Vladimír Kubini po čtvrté v řadě maximum bodů a navýšil svůj náskok na Tonyho Maryska již na 33 bodů. Třetí Libor Tomeček získal díky 5. místu 13 bodů, ale na svého týmového kolegu s IF Motorsport ztrácí již 44 bodů. V hodnocení 2WD zůstává na čele díky 2. místu Anton Sabados, jeho náskok na Míru Vojceka se ale ztenčil na 12 bodů. Třetí Jenda Lauko havaroval ve čtvrté rychlostní zkoušce a své bodové konto 58 bodů nerozšířil.

Jezdci i nadále zůstanou v oblasti jihozápadního Pacifiku, jelikož dalším podnikem bude Novozélandská Rally čítající 93,9 ostrých kilometrů.

 

Autor článku: Jiří Holeček