Rally Germany 2013

06.10.2013 20:03


 

Na závěr léta se kolotoč OLD RALLY 2013 přesunul k našim západním sousedům, kteří pro 32 startujících posádek připravili celkem 87,7 ostrých asfaltových kilometrů a slunečné počasí. Pojďme se tedy poohlédnout za 8. podnikem aktuální sezóny, která se musela tentokrát obejít bez elitní zahraniční účasti, z které dorazil jen ruský jezdec Evgenyi Panyuskhin.

Hned před úvodní sekcí čítající 23,4 km bylo jasné, že soutěž neopanuje dominantní Jernej Feltrin s vozem Škoda Octavia WRC, který se rozhodl nakonec do soutěže z časových důvodů neodstartovat. Tohoto faktu využil Ondřej Babak s vozem Toyota Celica st205, který úvodní sekci zvládl v nejrychlejším čase s jen velmi těsným náskokem na druhého Tonyho Maryska s Mitsubishi Lancer EVO 6. Rozdíl mezi oběma jezdci činil necelou sekundu, konkrétně 0,73 sekundy. Třetí nejrychlejší Jan Brablec s vozem Toyota Corolla WRC ztrácel již 7,6 sekundy, ale i tak to byl příslib mohutných soubojů, jelikož elitní pětice se vešla do necelých 17 sekund. Již na šestém místě celkového pořadí byl první z jezdců poháru 2WD, konkrétně Jirka Ellschlager s vozem Peugeot 306 Maxi EVO 2, který měl více jak minutový náskok na druhého Jendu Lauka s vozem Peugeot 205 GTi. Na třetím místě se po první sekci pohyboval Tomáš Adam s Renaultem 5 GT Turbo, ale ten měl ve velmi těsném závěsu za sebou hned dva adepty na třetí místo, Antona Sabadose s Peugeotem 205 GTi a Míru Vojceka s Renaultem 5 GT Turbo.

Předpoklady na velmi těsné souboje do druhá sekce čítající 21,4 km byly tedy splněny a i jezdci se snažili plnit příkazy režiséra, který divákům nasliboval další dramata. Na čele se dostal Jan Brablec, jelikož Ondřej Babak dostal velice spornou penalizaci 25 sekund hned na úvodu 5. rychlostní zkoušky s názvem Sieversdorf. Necelé 4 sekundy za Brablecem dokončil druhou sekci Tony Marysko a na třetí místo se probojoval Lukáš Zbranek s vozem Mitsubishi EVO 6,5. Nebýt sporné penalizace, vedl by celou soutěž s náskokem 0,43 sekundy Ondřej Babak, který se tak musel spokojit až s pátým místem. Co se týče 2WD, tam čelo bezpečně hlídal Ellschlager, který měl již více jak dvou a půl minutový náskok na druhého Tomáše Adama, za kterým byl v těsném závěsu necelých 2 sekund Anton Sabados.

Po polední přestávce čekala na jezdce velmi krátká sekce čítající pouhých 18,4 ostrých kilometrů, přesto to stačilo Janu Brablecovi k tomu, aby navýšil svůj náskok na druhého Tonyho Maryska pohodlných 11,03 sekund. Na třetí místo se díky odstoupení Lukáše Zbranka dostal Karel Sojka jedoucí s vozem Toyota Celica st205, který na čelo ztrácel 17,66 sekund. Ve 2WD se situace na čele změnila, jelikož doposud suverénně jedoucí Ellschlager neuhlídal hned v úvodu sekce svojí rychlost a během 7. rychlostní zkoušky poslal svůj Peugeot 306 Maxi Evo 2 nenávratně mimo trať. Do čela se tak dostal Míra Vojcek následovaný Tomášem Adamem, který na něj ztrácel zanedbatelných 2,6 sekund. Třetí Antos Sabados ztrácel na čelo 2WD necelých 13 sekund.

Nejdelší porci 24,8 ostrých kilometrů si pořadatelé schovali tentokrát až na samotný závěr, který však na čele nic nezměnil. Pro velmi zasloužené vítězství si dojel Jan Brablec, jehož náskok na druhého Maryska činil solidních 23,88 sekund. Třetí místo s přehledem uhlídal Karel Sojka, který německou rally dokončil se ztrátou 32,21 sekund na čelo. Ani u 2WD se na stupních vítězů pořadí neměnilo. Klasifikaci opanoval Míra Vojcek s 23,35 sekundovým náskokem na Tomáše Adama, třetí Anton Sabados ukončil soutěž se ztrátou necelých 3 sekund. Slovenský jezdec ale obdržel penalizaci 25 sekund, proti které se neúspěšně odvolal. Náročnou soutěž tentokrát dokončilo 19 posádek z 32 startujících.

V průběžném pořadí 4WD se i nadále na čele průběžného pořadí udržel se 149 body Vladimír Kubini. Jeho soupeř Tony Marysko však díky druhému místu snížil své manko na 22 bodů a stále je ve hře o titul. Mimo teoretickou šanci na titul se dostal třetí Libor Tomeček, který s 83 body ztrácí již 56 bodů, přičemž ve hře je již jen 50 bodů. Ve 2WD je stále na čele Míra Vojcek, který se 143 body nadále navyšuje náskok na Antona Sabadose o 16 bodů. Třetí Lukáš Kolar s 95 body má i nadále teoretickou šanci na titul.

Další podnik OLD RALLY bude hostit Španělsko, kde se jezdci poperou o body na 96,5 ostrých kilometrech.

Autor článku: Jiří Holeček