Rally Monte Carlo 2014

09.02.2014 18:34


 

Nekonečné čekání je konečně za námi a stejně jako tomu bylo v minulých dvou letech, tak i v roce 2014 se fanoušci historických vozů rallye mohou těšit na „svou“ sérii, kterou pro vás opět pořádá Brno Racing Team. Úvod rallye sezóny má každý skalní fanoušek spjatý s Rally Monte Carlo a ani v OLD RALLY 2014 tomu není jinak. Novinkou letošní sezóny je bodování zahraničních jezdců, což může velmi znepříjemnit Vladimíru Kubinimu obhajobu titulu.

Pro zahřátí si pořadatelé nachystali celkem 12 rychlostních zkoušek o celkové délce 80,1 km, které se konaly na zasněžených silnicích Francouzských Alp poblíž pohoří Mont Blanc pod záštitou Monackého knížectví. Na start se postavilo celkem 45 posádek z nichž rovných 12 bylo zahraničních. Pojďme se tedy ohlédnout za průběhem soutěže.

Úvodní trojice rychlostních zkoušek nachystala celkem 23,1 měřených kilometrů, které nejrychleji zvládl Slovinec Jernej Feltrin s vozem Škoda Octavia WRC. Necelých 16 sekund ztráty zaznamenal Karel Sojka s Toyotou Celica st205, kterému se ztrátou necelé sekundy těsně dýchal na záda vice-mistr loňské sezóny Tony Marysko s Mitsubishi Lancerem EVO 6. Úřadující mistr Vladimír Kubini se musel po úvodní trojici eRZet spokojit s pátým místem, když na čelo ztrácel téměř 26 sekund. Až na 18. místě průběžného pořadí byl první zástupce poháru 2WD Jirka Ellschlager s vozem s vozem Peugeot 306 Maxi Evo 2, za kterým byl se ztrátou 22 sekund Tomáš Adam s Ladou Samarou 1600 a téměř 12 sekund ztráty na Adama zaznamenal Lukáš Petriska s Peugeotem 205 GTi.

Druhá sekce čítající trojici rychlostních zkoušek o celkové délce 18 kilometrů zvládl opět nejlépe Jernej Feltrin, který však nenavyšoval svůj náskok rapidním tempem, jako tomu bylo zvykem v průběhu loňské sezóny. Jeho tempo totiž dokázal držet Tony Marysko, který se díky havárii Karla Sojky probojoval na průběžné druhé místo. Třetí pozici okupoval Patryk Lasek s vozem Škoda Octavia WRC. Polský jezdec ale na druhé místo ztrácel více jak 43 sekund. Ve 2WD se na čele držel stále Jirka Ellschlager s náskokem téměř 52 sekund před Tomášem Adamem. Na třetí místo se v přímém souboji dostal Michal Slaný s Peugeotem 106, který na stříbrný stupínek ztrácel 21 sekund, ale musel si i nadále hlídat Petrisku, který ztrácel pouhé 4 desetiny.

Po poledním servisu čekalo zbývajících 25 posádek celkem 21 ostrých kilometrů a zde se konečně ukázala rychlost Feltrina, který navýšil svůj náskok na Maryska z 18 sekund na téměř 43,5 sekundy. Na třetím místě se i nadále držel Patryk Lasek, který na soupeře před sebou ztrácel více jak 45 sekund. Na celkové 13. místo se probojoval vedoucí jezdec 2WD, kterým i nadále zůstával Jirka Ellschlager s náskokem 1 minuty a 19 sekund na Adama. Třetí místo se ztrátou 28,3 sekundy i nadále hlídal Michal Slaný, který navýšil svůj náskok na čtvrtého Petrisku na 5,5 sekundy, což naznačovalo zajímavý souboj o poslední medailovou příčku v rámci dvojkolek.

Závěrečná sekce nabídla trojici rychlostních zkoušek o celkové délce 17,9 kilometrů a nikoho nepřekvapilo, že i ty pokořil v nejrychlejším čase Jernej Feltrin, který si tak připisuje 25 bodů do průběžného pořadí jezdců. Se ztrátou 1 minuty a 6 sekund spatřil cíl Tony Marysko a třetí místo nakonec pohlídal Patryk Lasek, který na stříbro ztratil rovných 52,5 sekundy. Ve 2WD si vítězství ohlídal Jirka Ellschlager, který nakonec zvítězil s náskokem více jak 53 sekund před Tomášem Adamem. Třetí místo získal Michal Slaný, který na Adama ztratil dalších 44 sekund.

Náročnou úvodní soutěž nakonec dokončilo 19 posádek. Kolotoč OLD RALLY 2014 se přesouvá tentokrát do Švédska, kde nás čeká od 28.2.2014 zimní Swedish Rally.

Autor článku: Jiří Holeček