Rally New Zealand 2013

25.08.2013 11:27


 

I pro sedmý podnik RBR OLD Rally 2013 zůstal kolotoč série v oblasti Jihozápadního Pacifiku, kam se přesunul z vedlejší Austrálie. Na start náročné soutěže čítající 12 rychlostních zkoušek o celkové délce 93,9 km se postavilo celkem 33 posádek na které čekala velmi zrádná vlhká, místy mokrá šotolina.

Sprinterskou první sekci o celkové délce pouhých 17,8 km odstartoval již tradičně nejrychleji Jernej Feltrin s vozem Škoda Octavia WRC, kterému se na paty lepil Micael Eriksson s Fordem Focus WRC se ztrátou necelých 4 sekund. Prvním bodujícím byl až třetí jedoucí Jan Brablec s vozem Toyota Corolla WRC 98, jehož ztráta na vedoucího Feltrina činila téměř sekundu na kilometr a v celkovém součtu 17,4 sekund. Vedoucí muž průběžného pořadí Vladimír Kubini byl průběžně pátý se ztrátou více jak 32 sekund na čelo. I v čele hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou byl zahraniční jezdec, konkrétně Estonec Ivo Alango s historikem Ford Escort Mk2. V čele bodového hodnocení se držel průběžně první muž průběžného pořadí 2WD Anton Sabados s Peugeotem 205 GTi před Tomášem Drbalem s vozem Peugeot 306 Maxi Evo 2. Průběžně druhý v hodnocení 2WD Míra Vojcek uzavíral celé startovní pole, když byl po úvodní sekci klasifikován na 28. místě.

Druhá sekce nabídla vedle porce 26,1 km další přísun vody na již tak vlhký povrch. To však nezastavilo Feltrina od navyšování svého náskoku, který před poledním servisem činil již 25,8 sekund na druhého Erikssona! Na třetím místě zůstal opět Jan Brablec, který na čelo ztrácel bez tří sekund téměř jednu minutu a užíval si 9 sekundový náskok na čtvrtého Karla Sojku na voze Toyota Celica st205. Situace ve 2WD byla na rozdíl od čela soutěže turbulentní. Nejprve havaroval hned v úvodu sekce Anton Sabados, následně chyboval i Tomáš Drbal a v závěru sekce havaroval doposud vedoucí Alengo. Do čela se tak dostal Michal Slaný s vozem Peugeot 106 Rally, kterému však na záda dýchal se ztrátou necelé 5,5 sekundy Lukáš Kolar s Peugeotem 205 GTi. Třetí Mirek Hlozanek s totožnou technikou ztrácel již více 26,6 sekund.

Pro třetí sekci čítající 22,4 km se naštěstí počasí již umoudřilo, cesty však i nadále zůstávali mokré. Tento fakt však nebyl pro Feltrina žádnou překážkou, který i nadále navyšoval svůj náskok na Erikssona na konečných 55,7 sekund. Třetí se i nadále držel Jan Brablec se ztrátou 1 minuty a 20 sekund. Ve 2WD nastala očekávaná situace, kdy se do čela dostal Kolar se silnější technikou, když se mu podařilo na Michala Slaného porazit téměř o 22,5 sekund. Třetí i nadále zůstával Hlozanek se ztrátou 17,4 sekundy.

Závěrečná sekce čítala 27,3 km a nebylo pochyb, že pokud se nic nestane, tak zvítězí doposud zcela suverénní Feltrin. Tomu situaci ulehčil Eriksson, jehož vůz vypověděl na přejezdu k 11 rychlostní zkoušce službu. Tím pádem se na průběžné druhé místo a do čela průběžného hodnocení dostal Jan Brablec, který situaci až do cíle soutěže uhájil, ačkoliv dokončil soutěž s téměř dvouminutovým mankem. Třetí do cíle dorazil Tony Marysko a čtvrtý (a třetí na bodech) dokončil Vladimír Kubini.
Ve 2WD se za vedoucím Lukášem Kolarem míchalo pořadím, na čemž vydělal Míra Vojcek s Renaultem 5 GT Turbo, který se tak díky odstoupení Antona Sabadose dostal do čela průběžného pořadí 2WD. Třetí dokončil soutěž Jan Dostal Senior s vozem Peugeot 205 GTi.

Náročnou soutěž nakonec dokončilo z 33 startujících celkem 14 posádek a v některých případech se měnilo průběžné hodnocení. Nebylo tomu tak v případě hodnocení 4WD, kde byl náskok Kubiniho celkem pohodlný. Ten se však po sérii 4 podniků v řadě, kdy bral plný počet bodů, musel spokojit s pouhými 16 body. 20 bodů Tonyho Maryska znamenalo snížení Kubiniho náskoku na stále pohodlných 29 bodů, což se 3 podniky před koncem může zdát jako nesmazatelný náskok. Pro „vítěze“ Rally New Zealand Jana Brablece znamenalo 25 bodů teprve druhý bodový příděl v sezóně, což jej katapultovalo na 8. místo průběžného pořadí. Co se týče hodnocení 2WD, tam se do čela dostal Míra Vojcek, který využil odstoupení svého rivala Antona Sabadose a ze ztráty 12 bodů se náhle stal náskok 8 bodů. Lukáš Kolar si 25 body pojistil třetí příčku v průběžném pořadí, když na čelo ztrácí 36 bodů.

Dalším podnikem se kolotoč RBR OLD Rally 2013 vrací opět do Evropy, kde bude v pořadí již osmým podnikem Rally Germany. Na jezdce bude čekat celkem 12 rychlostních zkoušek o celkové délce 87,7 km.

Autor článku: Jiří Holeček