Rallye de France 2014

16.06.2014 15:49

První polovinu letošní sezóny uzavírala Francouzská rally, která čítala 101,9 měřených kilometrů tradičně rozdělených do 12 rychlostních vložek. Na start se odvážilo postavit celkem 46 posádek včetně doposud neporaženého Jerneje Feltrina. Podaří se mu zvítězit i po páté v řadě? Pojďme se podívat za průběhem první asfaltové rally v letošním ročníku OLD RALLY 2014.

První sekce měřící 21,6 kilometrů nepřinesl žádné překvapení a i na asfaltu byla nejrychlejší Škoda Octavia WRC s Jernejem Feltrinem za volantem. Jeho náskok na druhého debutanta Tomáše Lessuse s Toyotou Corollou WRC však činil "pouhých" 11,82 sekund a třetí Juan Marzoa se Škodou Octavií WRC ztrácel 13,37 sekundy. Do 30 sekund se tak vešlo celkem 6 jezdců, když šestý Tony Marysko s Mitsubishi Lancer EVO 6 ztrácel na čelo 25,39 sekundy. Ve 2WD byl v čele Mirek Slaný s Peugeotem 306 Maxi Evo 2, kterému dýchal na záda Peugeot 205 Gti Antona Sabadose s odstupem pouhých 5,58 sekund. Na třetí pozici se držel Tomáš Adam s vozem Lada Samara 1600, který ztrácel na čelo dvoukolek okolo 24 sekund. 

Druhá dopolední sekce s délkou 27,6 měřených kilometrů představovala značnou výzvu, když ke cíl 6 rychlostní zkoušky spatřilo pouhých 22 posádek. Znamenala též snížení náskoku Jerneje Feltrina na zbytek jezdeckého pole. Smečku lovců tentokrát vedl Juan Marzoa se ztrátou 4,19 sekund. Třetí Tomáš Lessus ztrácel na Marzou pouhé 0,78 sekundy! Do čela 2WD se probojoval Tomáš Adam před Josefem Tomečkem s Renaultem 5 GT, který však ztrácel 1 minutu a 6,23 sekund. Dalších 20,03 sekundy za ním byl Dmitriy Rylov s další Ladou Samarou 1600. 

V první odpolední sekci čítající 24,5 kilometru se nejlépe dařilo Feltrinovi, kterému se podařilo navýšit svůj náskok na rovných 11 sekund na druhého v pořadí, kterým byl tentokrát Tomáš Lessus. Juan Marzoa nyní ztrácel 17,14 sekund, přesto ještě nebylo o vítězi ani z daleka rozhodnuto. Jasno se naopak zdálo být ve 2WD, kde na čele zůstával Tomáš Adam, který měl nyní náskok 1 minuty a 47 sekund před druhým Rylovem. Na třetí místo se po chybě Josefa Tomečka dostal Michal Slaný s Peugeotem 106 Rallye A5, ten však na Rylova ztrácel již více jak 29 sekund.

O vítězi se tedy rozhodovalo až v poslední sekci s délkou 28,2 ostrých kilometrů na kterých došlo letos poprvé k porážce Jerneje Feltrina! Tomu se stala osudná úplně poslední rychlostní zkouška, kterou byl noční průjezd s názvem Peyregrosse – Mandagout. V ní totiž havaroval a nakonec se mu podařilo dostat poškozený vůz do cíle se ztrátou 1 minuty a 17 sekund. Z vítězství se tak radoval debutující Tomáš Lessus. Ve stejné rychlostní zkoušce se na druhé místo dostal Míra Sudický s vozem Škoda Octavia WRC, který měl konečnou ztrátu 4,03 sekundy a třetí místo obsadil Juan Marzoa se ztrátou 52,81 sekund. Hodnocení 2WD ovládl Tomáš Adam, který měl v cíli náskok 3 minuty a 8,51 sekund na druhého Michala Slaného. Třetí místo nakonec obsadil Mirek Neveselý s Peugeotem 205 GTI. Cíl nakonec spatřilo pouze 15 posádek, když posledním klasifikovaným byl Josef Tomeček.

I přes zisk "pouhých" 13 bodů za 4. místo zůstává na čele průběžného hodnocení 4WD Jernej Feltrin, který udržuje se ziskem 113 bodů pohodlný 41 bodový náskok na druhého Juana Marzou. Na třetím místě je s 47 body Tony Marysko. Ve 2WD je se 105 body v čele suverénně Tomáš Adam. Druhý Michal Slaný ztrácí 43 bodů a ztráta třetího Jirky Ellschlagera činí již 55 bodů.

Druhou polovinu sezóny načne Rally Australia, kde na jezdce čeká velmi náročné šotolinové úseky o celkové délce 101,5 kilometrů.

Autor článku: Jiří Holeček