Rallye de Portugal 2014

06.04.2014 16:41


 

Třetím podnikem zavítala sezóna OLD RALLY 2014 na Pyrenejský poloostrov, kde pořadatelé nachystali celkem 91,6 kilometrů rozdělených do 12 měřených úseků. Po zamrzlém asfaltu Monackého knížectví a zasněžených cestách Švédska se jednalo o první šotolinový podnik letošní sezóny. Pojďme se tedy ohlédnout za jeho průběhem.

První sekce nabídla celkem 27,5 ostrých kilometrů a jak je i letos tradicí, tak i tentokrát zvládnul nejrychleji úvod soutěže Jernej Feltrin na tradiční Škodě Octavii WRC. Slovinský pilot měl po trojici eRZet náskok téměř 40 sekund na Juana Marzou s Mitsubishi Lancerem EVO 6,5 a nejrychlejším Československým jezdcem byl třetí Libor Tomeček s Toyotou Celicou st205, který na čelo ztrácel bez jedné sekundy a 21 setin téměř minutu. Na čele dvojkolek byl po ůvodní sekci Míra Vojček s Renaultem 5 GT Turbo, který si užíval těsný 4,5 sekundový náskok před Tomášem Adamem na Ladě Samaře 1600. Za ním byl se ztrátou pouhých 11 setin Patrik Jedlička s Peugeotem 106 Rallye, což slibovalo velice zajímavý souboj.

Již během první sekce se nad tratí snášela hustá mračna, ale až během druhé začala vydávat svůj obsah a pomalu měnila povrch 18,4 měřených kilometrů v kluzké bláto. Se zhoršujícími podmínkami si během těchto tří rychlostních zkouškách nedokázalo poradit hned 7 jezdců. Naopak Jernej Feltrin opět předváděl svou extra třídu a dokončil dopolední sekci s náskokem rovné 1 minuty a 4 sekund na druhého Marzou. Na třetí místo se probojoval Vladimír Kubini s vozem Mitsubishi Lancer EVO 6, který na čelo ztrácel již propastnou 1 minutu 51 sekund a 77 setin. Ve 2WD se do čela dostal Patrik Jedlička, který měl na druhého Vojčka náskok 11 sekund a 36 setin. Třetí byl Tomáš Adam se ztrátou dalších 7,5 sekundy.

Po polední sekci sice nepršelo, ale trať čítající 22,7 měřených kilometrů osychala velmi pozvolným tempem. Úvod třetí sekce nezvládla hned čtveřice jezdců a do konce 9. rychlostní zkoušky se toto číslo navýšilo na 7. Mezi odpadlíky však nebyl Feltrin, který i nadále měnil zbytek jezdeckého pole na pouhé statisti a přidal již tradiční půlminutu na svůj náskok na Marzou. Třetí Vladimír Kubini ztrácel již přes 2 minuty a 40 sekund. Ve 2WD se čela i nadále držel Patrik Jedlička s náskokem 15,17 sekundy na Tomáše Adama. Mezi jezdci, který tuto sekci nedokončili se před 9. eRZetou zařadil i Míra Vojček, který odstoupil z technických důvodů. Na třetí místo se tak dostal Pavel Boruta s Peugeotem 106 Rallye.

Do závěrečné sekce stačily veškeré tratě dostatečně oschnout, takže se závěrečných 23 měřených kilometrů jelo na suchém povrchu. Soutěž opanoval tradičně Jernej Feltrin, když druhý Juan Marzoa musel okusit propastnou ztrátu 2 minut 51 sekud a 47 setin. Na třetí místo se až v 11. rychlostní zkoušce probojoval Tony Marysko s vozem Mitsubishi Lancer EVO 6, který tak dal zapomenout na nedokončenou Švédskou Rallye. Na čelo soutěže však ztratil téměř 3,5 minuty. Proměnlivé podmínky doslova zdecimovali jezdecké pole 2WD, když z této kategorie dokončili pouze 2 zástupci! Z vítězství se tak radoval Tomáš Adam s náskokem 3 minut a 44 sekund na Pavla Borutu, který byl v cíli klasifikován na 18. místě a byl zároveň posledním jezdcem, jemuž se podařilo náročnou soutěž dokončit.

V průběžném pořadí 4WD si Jernej Feltrin připisuje již třetí vítězství a se 75 body jasně dominuje průběžnému pořadí. Juan Marzoa se díky druhému místu z Portugalska a třetímu ze Švédska hřeje společně s Tony Maryskem na 2. pozici průběžného pořadí. Oba mají shodně 36 bodů. Ve 2WD se do čela průběžného pořadí dostal Tomáš Adam. Jeho největší soupeř Jirka Ellschlager, který je nyní s 50 body na druhé pozici průběžného pořadí, do soutěže nestartoval. Třetí Michal Slaný zůstává s 29 body na třetí pozici, když v Portugalsku havaroval již na druhé rychlostní zkoušce.
Dalším podnikem bude šotolinová Rally of Greek.

Autor článku: Jiří Holeček